اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ “Sesiapa bersolat pada malam Ramadan dengan keimanan sebenar dan mengharapkan ganjaran (daripada Allah), diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu.” – Hadis riwayat Imam Muslim

Monday 23 July 2012

.:Aktiviti Sem Hadapan:.



Alhamdulillah, pada sem kali ni 2012/2013 dengan berkat bantuan sahabat-sahabat, dan tak lupa berkat pertolongan dari Allah akhirnya surau As-Sakinah semakin maju dari semasa ke semasa.

Pada kali ni, insyallah aktiviti-aktiviti yang dirancang semakin teratur dan bertambah baik. 

------------
"Allahuakbar.." :)~

Jemput adik-adik, rakan taulan utk Jom turun ke surau As-Sakinah. Kalau tidak kita yang mengimarahkan, siapa lagi kan? :))

^^ Kita masih merasa takutnya pandangn manusia tika kaki melangkah ke surau..
"Eh, aku tak alim mana.. Malu la nak join aktiviti surau.."

>> Malunya kita pada Allah bagaimana? FIKIRKAN.

^^Kita mahu berubah. Tapi masih di takuk lama. Sebab kita fikir.. "Janji kita solat 5 waktu. Tak buat jahat pun dah cukup. Alhamdulillah.."


>> Sedangkan Nabi yang ma'sum itu pun beribadat kepada Allah sepenuh hatinya, inikan kita.
Datanglah solat berjemaah.. Sesungguhnya, tiap-tiap solat jemaah itu, Allah gandakan pahala kepada kita sebanyak 27 kali ganda. 

-----------
"Subahanallah.." :D

psst : “Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti aku yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. :')

2 comments:

.:Waktu yang tinggal:.


Get your own Digital Clock