اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ “Sesiapa bersolat pada malam Ramadan dengan keimanan sebenar dan mengharapkan ganjaran (daripada Allah), diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu.” – Hadis riwayat Imam Muslim

Thursday, 19 July 2012



بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم

Aku bukan Muslimah yang baik..

Ketika muslimah lain sibuk membaca dan mentabburi Al-Quran, aku sibuk mendengar lagu-lagu yang tidak mebuat aku makin dekat dengan-Nya... Ketika muslimah lain makin memanjangkan jilbabnya.. Aku malah rimas dengan jilbab yang terlalu panjang..

 

Ketika muslimah lain sibuk menuntut ilmunya,aku malah sibuk dengan urusan dunia yang menjarakkan lagi dengan-Nya...

 

Ketika muslimah lain berusaha menundukkan pandangannya, aku sibuk memperhatikan ketampanan wajah yang bukan mahramku..

 

Ketika muslimah lain berkata dan berbincang tentang hal yang bermanfaat, aku pula sibuk bergosip, mengumpat tentang orang lain..

 

Ketika muslimah lain menjaga kata-katanya dengan baik, aku pula sering menyakiti hati orang lain dengan kata-kataku..

 

Ketika muslimah lain belajar untuk terus mempercantikkan hati dan akhlaknya, aku lebih asyik memperhatikan tubuh badan dan muka ku sahaja..

 

Ketika muslimah lain senang berpuasa sunnah, aku lebih memilih untuk selalu mengeyangkan perutku..

 

Ketika muslimah lain bangun di sepertiga malam untuk bermunajat pada-Nya, aku lebih memilih berselimut dan tidur sepuasnya..

 

Ketika muslimah lain sibuk untuk berdakwah dijalan-Nya, aku lebih memilih untuk bersantai dan menonton cerita-cerita Korea..

 

Ketika muslimah lain gelisah disaat imannya menurun,aku malah semakai lalai dan alpa..

 

Namun aku berharap agar dapat menjadi seperti muslimah lain yang senantiasa beristiqamah dan berjuang untuk mendapatkan cinta-Nya.. :')

 


.:Waktu yang tinggal:.


Get your own Digital Clock