اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ “Sesiapa bersolat pada malam Ramadan dengan keimanan sebenar dan mengharapkan ganjaran (daripada Allah), diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu.” – Hadis riwayat Imam Muslim

Monday, 30 July 2012

Lecehla -___-''

Leceh la Islam ni...itu tak boleh, ini tak boleh..
Haish!Sape cakap?
Allah haramkan arak : allah tak haramkan milo, tea o, sirap, sirap bandung, air buah laici, tembikai, apple,banyak lagi!!yang diharamkan satu je!Yang pi pilih hak satu watpe?

Allah haramkan babi dan anjing dan certain binatang : Allah bagi makan ayam, itik, kambing, lembu, ikan.Yang dihalalkan, lebih banyak dari yang haram.Mengapa masih lagi cari haram?
Allah haramkan judi : Allah bagi cari rezeki dengan macam macam cara.Orang pedalaman yang duduk jauh dari kedai TOTO, 4WD, Kuda berlari, pun Allah jamin rezeki.Yang penting halal.

*Islam bukan agama yang HARAM3x..Tetapi Islam juga bukan agama yang HALAL3x.Kekangan yang ALlah gariskan, semata untuk menguji kita.Dia tahu apa yang terbaik untuk kita, sebab? 
Sebab Dia yang ciptakan kita..^^

Jadi buat muslimah sekalian, tutuplah auratmu. Jagalah tingkah laku mu. Perbaikilah iman mu..
Kalau kita mengaku kita CINTA kan Allah, tapi kenapa perintah Allah tercinta yg paling mudah pun kita masih belum mampu lakukan? Sebab kita malu untuk buat perubahan? Atau kita rasa cukupla diri yang tak buat jahat ni. Nak apa lagi.. Atau kita sebenarnya tak takut pun dengan azab Allah Azza wa Jalla?
--------------------------------------
"Nauzubillah.."

Bibir kita kata, "Ya, aku sayangkan Islam.."
Tapi sayang seribu kali sayang, sayang kita hanya dibibir bukan di hati.

So, Jom.! Jom kita.. -------------> Menuju ke arah yang lebih baik. :)


 Sabda Rasulullah ﷺ: "Dunia adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah" 
-(HR. Muslim)


Apa? Tak percaya? Tak percaya, jom kita cuba.. Hehe..
Serius tak tipu. xD

~Kita hamba, bukan pencipta~
Salam Ramadhan yg ke-11 :))

.:Waktu yang tinggal:.


Get your own Digital Clock